Чому батькам не варто боятися готових домашніх завдань, а дітям ними користуватися

66cab916c3358.webp

Перехід на дистанційну освіту у непрості для нашої країни часи супроводжує безліч страхів. Одна з головних — дитина списуватиме готові домашні завдання, доки батьки відсутні. У цій статті ми пояснимо, чому ці переживання марні, і розповімо, що думають про читерство психологи, викладачі та учні.

Філософія дистанційного навчання передбачає любов до пізнання як процесу. Справжні поціновувачі домашнього здобуття освіти, насолоджуються отриманням нових нань, і вважають списування з готових домашніх завдань (ГДЗ) нижче за їхню гідність.
Проблеми виникають, тільки якщо у дитини низька внутрішня навчальна мотивація.
Дитячий психолог Олена Шевченко вважає, що на пізнавальний процес підлітка впливає поєднання внутрішніх та зовнішніх факторів — від емоційного фону в сім'ї та освітньої програми до гормонального фону підліткового організму та інтересів дитини.
Складність у тому, що не тільки батьки, а й сам підліток не завжди може вловити, що саме зараз є причиною того, що він відволікається, погано засвоює новий матеріал і втрачає мотивацію до досягнень.
Найбільші проблеми школярів — це інтенсивне навантаження, яке постійно зростає, відсутність часу для себе і нереалізована потреба у спілкуванні з однолітками. Ігноруючи це, ми бачимо роздратовану, інертну та байдужу дитину з проблемами в навчанні.
До того ж, знайти відповіді на сайтах ГДЗ не так просто, як здається. Зазвичай, вони переповнені рекламою, і за доступ до багатьох навчальних посібників просять гроші.

Коли ГДЗ можуть бути корисними?

Якщо дитина самостійно і сумлінно навчається, то всеодно бувають випадки, коли ресурси готових домашніх завдань можуть принести користь: 

  • елементарна перевірка власних результатів, переважно у старших класах, адже не завжди правильні відповіді друкуються наприкінці підручника;
  • перевірка батьками результатів роботи дитини у молодших класах. Саме так. Не всі батьки можуть допомогти та пояснити незрозумілий матеріал дитині навіть в 1 класі. Ви можете пересвідчитися у цьому, наприклад, на сайті ГДЗ https://vidminny.com/, де є чимало відповідей для початкової школи. Це означає, що на цю інформацію є запит;
  • опрацювання помилок, в разі неможливості самостійно розв'язати те або інше завдання.

Помилки у ГДЗ

Ctrl+C, Ctrl+V – що може бути простіше? Коли дитина копіює формулювання завдання і вставляє її в пошуковик, то найчастіше опиняється на сервісах запитань і відповідей.
Проблема подібних пошукових систем у тому, що відповіді там найчастіше пишуть самі школярі. Відповідно відсоток помилок колосальний.
Якщо довіряти цим відповідям, втратиш бали, а найприкріше — не набудеш уміння розв'язувати конкретне завдання.
Сервіси питань та відповідей помиляються так часто, що швидко втрачають довіру. Учні це швидко схоплюють та перестають відвідувати подібні ресурси.
"Сайти з ГДЗ часто надають свої послуги за гроші і зовсім не допомагають розібратися в темі. На сервісах типузапитань і відповідей ставлять за бали, які заробляються відповідями на запитання інших користувачів. Фактично школярі запитують у школярів. З таким підходом точно не досягти успіху! Твої знання – це твої знання, нікому іншому вони не потрібні. Що корисного від того, що ти спишеш і отримаєш 100%? Розуму від цього не побільшає. Так що будьте чесні самі з собою, не шахрайствуйте!
Якщо щось не виходить, краще спробуйте взяти заняття з репетитором.
" - Аліна Пархоменко, учениця школи м. Харків.

Висновки

Якщо перехід на дистанційне навчання було узгоджене та обговорене з дитиною, навряд чи виникнуть проблеми зі списуванням.
Відвідуванняе сайтів із ГДЗ - це не катастрофа, для підлітка, а нормальне бажання «зламати систему». 
Учні швидко усвідомлюють марність ресурсів для списування через помилки та починають шукати рішення самостійно. Ніхто не хоче втрачати позиції в рейтингу через чужу неграмотність.
Якщо у дитини є мета, вона розуміє, для чого вчиться, вона не звертатиметься за підказками до пошукових сервісів і однокласників і тим більше не списуватиме з ГДЗ.